Followers

Tuesday, May 24, 2011

kes demi kes..

kemarin


kes 1

alhamdulillah.. proposal aku diterima.. dan aku amat berterima kasih kepada sahabat yang banyak membantu aku.. dia sering hadir dalam ketawa dan menangis.... tidak pernah memeningkan kepala.... cuma aku agak berkecil hati denagn tindakan dia yang semalam... ok.. berbalik kepada cerita proposal, aku sendiri tak tahu apa yang sedang berlaku.. aku hanya memberi seperti apa yang diminta tanpa banyak soal.....


semalam....


kes 1.

semalam hati tergerak untuk membuka satu laman sosial kegemaran aku... dan hati tergerak untuk membuka page seseorang yang aku kenal.tapi alangkah terkejutnya aku melihat status di skrin komputer. ok fine.. aku tak sedih aku tak nangis... lantas aku capai mause and buat satu tindakah yang aku rasa benar-benar baik supaya aku boleh menghilangkan orang ini dari laman sembang aku. bukan apa.. dah banyak kali aku bersabar dengan oarng ini... menyakitkan hati yang teramat sebab tindakan yang dia selalu ambil memang luar dari jangkaan aku.. selama ini aku hanya anggap dia sebagai seorang abang.. tak lebih dari itu... tetapi dia.... hai.... aku tak pernah mempunyai seorang abang.. dan aku merasakan setiap apa yangaku curahkan kepadanya itu hanyalah sebagai tanda kasih aku kepadanya sebagai seorang adik..... tapi bila keadaan itu berubah.. dia hanya mengundang kebencian sahaja dalam hati ku..... terpulang jika dia mahu kata yang aku ini membuat dia sebagai tempat melepaskan kesedihan or kesunyian or apa2 lagi tuduhan.... semua itu malas untuk aku fikirkan and ambil tahu....... aku tak kan merelakan diriku merasa sedih kerana meninggalkan insan sepertimu.. tetapi aku patut merasa gembira kerana meninggalkan insan yang buruk perangai seperti mu...




kes 2.

ok... aku rasa lelaki memang sinonim dengan perempuan cantik... mereka kata mereka tak memilih rupa la itu la.. ini la.. tapi bila nampak perempuan cantik lalu dihadapan mereka, mereka still memuji and mengagungkan......... hurm.......



hari ini.


kes 1.

berbahagia kerana aku akan menikmati cuti semester yang sebenar pada minggu hadapan.... oHHH yeah!!!!! aku melarikan diri untuk menghadapi sesuatu.. sesuatu yang aku benci... dan jelik.... biar la apa orang nak kata.. biar la apa orang nak nasihat.. kerana aku percaya yang tindakan aku ini lebih dan paling baik dari yang lain... mereka hanya berkata dan terus berkata-kata.. tetapi mereka sendiri tidak pernah menghadapi masalah seperti apa yang aku hadapi kini.. mungkin mereka akan berkata, ada orang lain lagi yang lebih teruk masalahnya... ok.. itu masalah mereka.. bukan masalah aku.. kenapa perlu samakan masalah aku dengan orang lain???mungkin bagi mereka masalah aku ini remeh.. tapi cuba alihkan pandangan mereka dan pandang dari sudut seperti mana yang aku pandang.. aku ini manusia waras... jadi aku juga sudah semestinya tidak mahu menimbulkan masalah.....

No comments: