Followers

Sunday, November 8, 2009

cinta......................
cinta.............oh............cinta...............
cinta??????

semalam ada sorang kawan aku call.... berbual punyer berbual tiba2.....

a: well ko bila nak datang rumah aku???

humairah : nanti r dulu.. malas r nak gerak g mana2.. if aku dah sampai rumah maka aku akan duk rumah jer... malas nak kuar g mana2....

a: la... macam tu pula... ke ko nak tunggu aku datang meminang ko??

humairah: pe ni??? tolong la.. aku x suka bab2 kawin ni...

a: hehehehe if bapak ko paksa ko kawin macam mana??

humairah: eh ape ni??? bapak aku lagi suka aku tak kawin pun...... hehehehe

a: ada pulak tapi if bapak ko yang paksa ko tetap kene kawin kan??

humairah: bleh tak cakap about benda lain.. aku x suka la cakap mengenai perkara ni.. n aku dah banyak kali kata aku x suka bab2 cinta n kawin2 ni.. aku x suka la... tolong jangan rosakkan mood aku... n parent aku pun x kisah semua tu....

a: ok2...............

aku marah... geram dengan ini orang.. ya aku tahu dia ada menyimpan sesuatu perasaan yang aku tak berapa suka..... n lebih tepat lagi kadang2 agak benci denagn perasaan itu..... bukan apa.. tah la.. berjumpa dengan orang yang x sesuai dan memeningkan kepala membuatkan aku takut untuk mempunyai perasaan itu.....
lagi pun aku tidak sesuai untuk mu.. cara kita berbeza walaupun kita dalam fikrah yang sama.... dan... maafkan aku... tiada yang lebih baik jika hanya berteman....
aku suka berkawan.. dan aku sangat sayangkan kawan2 aku... tetapi untuk menjangkau perhubungan kepada yang lebih jari kawan aku tak mampu.. aku x suka.... n aku harap sangat kau akan faham.......
kadang2 aku sendiri keliru dengan apa yang aku mahu..... kerana kadang2 aku ini amat sukar untuk difahami.... aku mengerti itu.....
aku juga ada impian untuk berbahagia..... tetapi..... terusterang aku kata kan bahawa aku mampu untuk berbahagia untuk perkara lain tetapi tidak untuk sesuatu yang bernama C.I.N.T.A
aku x salah kan kau kerana menyimpan perasaan itu kerana ianya merupakan susatu nikmat... tetapi cuba lah cari insan lain yang sesuai dan memahami diri mu.... bukan aku perasan bagus untuk menjadi terlalu memilih dalam soal ini seolah2 aku ni ialah puteri kayangan tetapi aku dah puas derita..... derita denagn segala masalah yang melanda... dan aku tidak mahu menambah masalah yang sedia ada denagn memilih insan yang salah untuk diriku....
kerana bagi aku cinta adalah bermaksud kita akan berbahagia... bukan untuk kita menderita....
aku bersyukur.. walaupun tertalu banyak masalah yang melanda tetapi aku masih mampu tersenyum.................

1 comment:

shafiqahkay said...

:).. salm knaln..

hahaha nice update... hurm agree with you.. coz evertyhing is bout jodoh rite.. tu semua dah tertulis. bercinta memng tak penah menjaminkan rasa happy..dulu tak penah terfikir camtu pun..tapi now admit, tak semestinya nak rase happy prlu brcinta rite?...