Followers

Saturday, April 24, 2010

jangan berlagak suci......
kerana kau tidak tahu apa makna sebenar perkataan itu.....
jangan berlagak suci...
itu nasihat untuk diriku dan juga yang lain.......
jangan berlagak suci...
kerana nilai kesucian itu amat tinggi......
jangan berlagak suci...
sehingga menghukum yang lain.....
jangan berlagak suci....
kerana aku dan kau hanya seorang manusia dan insan di muka bumi ini..... dan tidak sunyi dengan dosa.....
aku sudah penat dengan permainan 'suci mensuci" ini..... pada ku tiada seseorang pun yang sempurna... aku mengaku aku perlukan bimbingan... bukannya hukuman....
aku lari dari satu "kesucian" dan sekarang aku melangkah tanpa menoleh kebelakang... tetapi seandainya enkau tahu... jauh dari sudut hati ku, aku amat rindukan kedamaian sewaktu aku berada didalam "keadaan suci" itu
seandainya jalan menuju "kesucian" itu masih terbuka..........

1 comment: