Followers

Saturday, April 24, 2010

semalam... ayat keramat telah keluar dari mulut bapa ku......


"humairah.... if nak kawin... kawin la....."


terpaku... kelu dan tak terkata semuanya datang kepada ku....

dan jawapan aku.......

"la... orang muda lagi....... hehehehe... perempuan zaman sekarang just nak berjaya dalam hidup... kawin tu no 2 la... nanti la... tengok la macam mana... jangan berharap sangat, lagipun, bukan semua lelaki zaman sekarang ni boleh diharap......."
ya.... soalan ini sering aku elak dan amat benci untuk aku jawap dan dengar.... bukan apa peristiwa yang berlaku yang berkaitan soal hati ini masih berlegar2 dan seolah2 ianya berlaku semalam dan ianya membuatkan aku trauma.....
bukan tiada insan yang cuba hadir... tetapi kedatangan mereka semuanya aku tolak mentah-mentah... bukan mahu menunjukkan yang aku terlampau deman... tetapi aku mengaku aku amat sukar untuk menemui seorang insan yang boleh memahami kehendak dan keinginan ku.....
aku cuma mahu seorang lelaki yang memahami diriku... bukan seorang lelaki yang mahu aku menjadi sebuah patung yang menurut semua kehendaknya....... menurut semua kemahuannya...
kewujudan lelaki seperti itu amat sukar untuk ditemui...... dan aku masih lagi menunggu...
aku yakin... andai cinta itu sudah ditakdirkan untuk aku... nescaya pintu hati ku yang ketat ini bisa terbukan untuk menerima dirinya seadanya seperti mana dia menerima diriku seadanya.....

No comments: