Followers

Thursday, February 3, 2011

dari ibu untuk mu anakku..

aku berlapar..
demi untuk kekenyanngan mu...

aku bermiskin...
demi untuk kesenangan mu...

aku dipermalukan...
demi untuk kemasyuran mu....

aku berendah diri..
demi untuk ketinggian dirimu...

aku berpanas...
demi untuk kedinginan mu...

aku berhujan..
demi utuk perlindungan mu...

aku bersedih...
demi untuk kegembiraan mu...

aku berlawan..
demi untuk keselamatan mu....

apa yang aku lakukan..
hanyalah untuk dirimu...
walaupun kadangkala ia kerap disalah ertikan..
walaupun kadangkala ia kerap mengundang satu hinaan..
walaupun kadangkaa ia kerap mengundang satu sindiran....

apa yang aku lakukan..
hanyalah untuk dirimu...
kerna kau keutamaan mu....
kerna kau kesanyangamu......
kerna kau adalah nyawaku.....

apa yang aku lakukan..
hanyalah untuk dirimu..
kerna kau ialah ANAK ku..
dan aku adalah ibu mu....

hanya kerna kau adalah anakku..
rela sekali aku berjuang...
hanya kerna kau adalah anakku..
rela aku menelan segala kepayahan...
hanya kerna kau adalah anakku..
rela aku menerima segala cacian..
hanya kerna kau adalah anakku..
rela aku pertaruhkan nyawa...
hanya kerna kau adalah.... anakku..... permata hati ku... belahan jiwa ku.....

No comments: