Followers

Friday, February 4, 2011

untuk yang pernah hadir...

wow.. sudah lebih 7 tahun berlalu.. dan terasa bagaikan semalam ianya terjadi... saat aku bersedih demi seseorang yang pernah aku sayang.... kini.... sidia sudah berbahagia.. dan aku juga berbahagia atas kebahagiaannya itu.....
cuma aku agak terasa pelik.... mungkin kerana dia pernah berjabji... bahawa hanya aku.... tiada yang kedua... ya.. ianya salah ku... kerana terlalu sibuk...... terlalu sibuk dengan tugas seharianku sebagai seorang pelajar...... dan aku abaikan dirimu.. walaupun sebegitu tiada curang yang aku lakukan..
masih segar dalam ingatan ku.. saat hati berdetak untuk sesuatu yang tidak elok.. lantak aku bertanyakan hal itu kepada mu.... mulanya kau tidak mengaku.. dan nah.... saat semuanya terbongkar..... kau diam seribu bahasa..... dan saat itu terlerai sudah ikatan suci itu...
saat itu juga kau mengajar aku untuk membenci sesuatu yang bernama kepercayaan... dan sekarang aku tidak percaya lagi pada perasaaan itu.. terima kasih cinta hati ku... kerana mengajar tentang itu kepada ku.......
dan maafkan aku.. untuk satu perasaan sedih.. yang hadir demi menuntut janji mu itu........ maafkan aku.... dan semoga kau berbahagia selalu......

No comments: