Followers

Sunday, October 23, 2011

subhanallah......~~ to my beloved friend.... semoga dipermudahkan



alhamdulillah... segalanya nampak mudah...... tuhan... jika ini ketentuanku.... yang telah engkau tentukan.. aku terima dengan reda..... sesungguhnya aku bersyukur... kerana telah dibeli ruang dan peluang untuk mengenal manusia itu siapa...... dan pelajaran yang engkau tunjukkan wahai tuhanku adalah amat beharga dari segala intan berlian.....



engkau memberi petunjuk.. kepada aku yang sentiasa sesat...
engkau memberi cahaya kepada aku yang sentiasa kabur....



kini bahagia itu datang... setelah puas kau berikan ku pelajaran tentang manusia.... dan kini aku reda.... jika ketentuan mu ini baik untuk ku, keluarga ku dan segenap alam semesta.. permudahkanlah segala urusannya yaallah....



sesungguhnya aku takut.. untuk menyahut janjimu pada yang akur.... adakah ianya layak untuk ku menikmati janji mu yang pasti itu ataupun aku akan tergolong dalam golongan yang rugi kerana membelakangkan perintahmu. segalanya ku serahkan kepada mu yallah kerana hanya kau sahaja yang tahu apa yang buruk dan apa yang baik untuk diriku....



dan sudah lumrah manusia..... buruk itu dianggap jelik dan baik itu dianggap mulia.... aku sendiri tidak tahu.. apakah perhitungan ku kali ini akan menyebelahiku atau pun tidak... semua kiasan mu telah ku tafsir dari segi tersurat dan tersirat... dan kali ini aku reda..... mengikut perlajalanan takdir yang telah engkau tentukan......

No comments: