Followers

Sunday, December 20, 2009

"apabila seseorang yang anda percayai menjadi seseorang yang tidak boleh anda percaya"...
aku benci denagn statement ini kerana ia membuatkan aku merasa jelek n berasa tidak selamat jika berada dalam situasi itu...
dan aku juga benci jika aku sendiri menjadi seperti itu kerana aku akan disiksa denagn perasaan serba salah kerana menjadi orang yang tidak boleh dipercayai oleh orang lain....
kadang2 memang terasa seronok apabila kita mendapat tahu tentang sesuatu yang orang lain tidak tahu.. terasa diri ini "penting" kerana kita tahu sesuatu yang orang lain tidak tahu.... terasa diri seakan2 lebih dari orang lain..... tetapi sampai bilakah ianya akan bertahan??? (semua perasaan itu?)
perasaan ingin mendapat perhatian yang lebih dan ingin merasa lebih dari ornag lain selalunya memang wujud dalam diri seseorang... termasuk aku.... dan seiklas hati aku cuba mngurangkan perasaan itu dan tidak terlalu memikirkannya, kerana aku tahu aku bukan yang terbaik dalam segala hal... aku cuba berterus terang tentang segalanya.. tetapi jika ianya dibalas sebaliknya.. aku tidak akan mahu lagi berkongsi segalanya bersama kamu.. kerana aku merasakan jika kau tidak mempercayai aku, aku juga akan berbuat yang sama seperti kau...
jangan tanya mengapa....
kerana kau yang mengajar aku untuk bersikap demikian

No comments: