Followers

Monday, January 3, 2011

azam tahun baru....

azam tahun baru....
1) nak berjaya dalam hidup
----klise------
2) nak habiskan master on time
-----klise-------
3)nak berbahagia..
---klise--- but, eh nanti jap.. berbahagia?? ok..aksudnya ialah aku ingin menikmati segala keperitan hidup ini dengan senyuman paling manis..... memang ianya susah kerana aku bukan seorang yang pakar dalam bab2 menyembunyikan emosi tetapi apa salahnya mencubakan..
selain daripada itu.. aku juga ingin membuka hati untuk sesuatu yang baru... aku telah mempertanggungjawabkan seseorang untuk hal yang satu inikerana dia adalah orang TERPECAYA aku.... dan semua risiko yang bakal aku tanggung hasil dari sesuatu itu akan aku tanggung sendiri dan reda dengan ketentuan......
4) membuang 3 benda yang aku sayang.
ada tiga benda yang aku sayang.... banda yang pertama itu adalah sesuatu yang selalu meneman diri aku ketika lena beradu..... yang kedua.. ianya selalu membuatkan aku cantik apabila aku memakainya dan yang terakhir sesuatu yang menghubungkan aku dengan orang yang aku sayang ( tetapi teleh dicuri)... ketiga2 benda ini merupakan benda yang aku sayang..... dan akau harus memulangkannya pada tempat yang sepatutnya walaupun aku tahu ketiga2 benda ini seolah2 tidak rela berpisah denagn ku....
kadang2 untuk memulakan sesuatu yang baharu kita perlu memberi ruang dan jika tiada ruang tidak salah andai kita kosongkan sesuatu bahagian agar benda baru itu dapat diterima...
aku akan memulangkannya apabila aku mempunyai kekuatan....... kerana seperti yang aku katakan.. ianya adalah sesuatu yang aku sayang.. dan tidak mudah untuk berpisah dengannya...
5) 75% rasional... 25% mimpi...
tahap kerasionalan aku bertambah dan diharap terus kekal.. mimpi?? ok aku memang suka bermimpi kerana ianya membuatkan aku terasa sedikit bahagia jika apa yang aku harapkan di alam realiti tidak menjadi kenyataan.......
6) sayang...
menjadi semakin penyayang....... untuk semua orang.... akan cuba "mengavoid" semua yang mampu membuatkan aku bersedih..... hati ini kecil.. dan dia tidak mampu untuk menyimpan semua kesedihan.. aku mahu dia lebih bahagia...... denagn "mengavoid" kamu.....

No comments: