Followers

Wednesday, January 5, 2011

kenangan semalam itu masih menggangguku.... membuatkan marah ku meledak dengan cepat apabila memikirkannya.. puas sudah aku cuba reda kan diri dan melihatnya dari sudut yang positif tetapi kelihatan ianya agak sia-sia....
adakah aku seorang pendendam?? dan ku kira jawapan nya ialah ya... kerana selagi aku tidak membalas apa yang kau lakukan terhadapku.. selagi itu juwa ku tidak akan tenang.....
tetapi disebalik kemarahan ku yang meluap, ada satu perasaan halus yang meminta aku melupakan segalanya dan terus tabah mengharungi penderitaan ini sebagi satu ujian dan satu titik langkah untuk menjadi insan yang lebih baik dari yang sebelumnya.... dan aku faham itu... aku faham segalanya.. mungkin agak terlalu egois untuk menerima rasionalisasi ini....
kerana yang menjadi masalahnya ialah keadaan hati ku yang sakit dek kenangan semalam itu....... seolah-olah terasa seperti tidak sempurna sehinggalah aku membalas perbuatan itu....
dan kini ku kira aku tahu apa yang bakal aku lakukan untuk membalas kedukaan semalam ku... tidak lah terlalu teruk tetapi cukup untuk meledakkan satu kesengsaraan....

No comments: