Followers

Thursday, June 7, 2012

secebis kenangan.

hari ini terasa agak jiwang... jiwang dan jiwa2 selepas melihat rakan baik ku kepenatan seharian keluar bekerja..... aku rasa sesiapa sahaja yang mendapat dia seharusnya bersyukur kerana dia adalah seorang wanita yang hebat... itu adalah pujian yang datang dari pandangan ku sendiri... sudah banyak kali dan acap kali dugaan menimpa.. tetapi dia tetap sabar dan mampu tersenyum menyembunyikan luka dihati...

adoi... asal pula aku ni??? tetiba entry sesedih pula.... today aku dan dia bercerita tentang dia dan tunang kesayangannya..... kelakar pun ada bila teringatkan semua perkara yang terjadi antara kami bertiga.....


dia mula mengenali tunangnya..

ok.. dia mula mengenali tunangnya saat aku temankan dia untuk menghadiri satu kursus di uitm.. masa tu mereka pakai baju yang sama... nak dijadikan cerita, kawan aku ni tertolak air sehingga air tu tertumpah kat baju tunang dia.. masa tu dah la ramai orang.. malu u all..... kawan aku ni buat selamber derk je.... tunang dia masa tu dah terpingga-pingga sebab baju tetiba basah..... dengan selamber badaknye kawan aku tarik tangan aku dan blah tanpa rasa bersalah...dia just pandang muka tunang dia macam muka tak bersalah n tak tau apa2... sampai kat tempat sunyi... baru la kitraorang ketawa terbahak-bahak mengenangkan peristiwa yang berlaku tadi... sikit pun kitaorang x rasa menyesal.. suka lagi ada.... dah habis gelak-gelak tu, kitaorang masuk balik dalam dewan.. time tengah sedap dengar ceramah.. cam beser dia tertido... and aku tak pasan pula ye la sebab aku pun dok siap sedap tido sebelah dia....


tiba2 dewan jadi sunyi kerana seorang mamat AKA lelaki mengankat tangannya untuk bertanyakan sesuatu.. dan soalan dia pergh amat la berbisa sehingga tersedak2 penceramah itu... dengan sepontan memasing terus kata.. "eh itu bukan ke yang kene simbah tadi??" serentak dengan tu kami ketawa sampai meleleh-leleh air mata memasing...


selepas itu..... sewaktu masa balik... kami bertembung lagi dengan mamat tersebut lantas kedua kami buat2 bodoh babun seperti tidak pernah mengenal mamat tersebut... waktu itu memasing dah kelang kabut dan muka masing2 dah pucat lesi... ye la takut kene sembur..... tiba2 senior kami panggil dan automatik masing2 berhenti sebab takut nanti kene tuduh bebukan sbb tak hormat senior.. baikkan kitaorang.....


"ok, dear.... this is _ _i_ and dia adalah senior kamu berdua.. so be nice to him and regarding your proposal.. if both of you ada masalah.. boleh la tanya pada dia....."


"ok kak Faz"..


"so F_i_, why your baju basah????" tersentap kami mendengar soalan senior itu....


"oh... I tertumpahkan air tadi waktu beratur nak ambil makanan... biasa la orang ramai.. nasib baik ada blazer ni.... well Im _ _i _.. nice to meet both of you...."


"Dear, I dah sent no both of you pada _ _i_, so nanti if ada apa2 contact dia ok..."


"yes mam"



dan sejak dari itu kami mula mengenal kawan baru yang diperkenalkan oleh senior kami... dlam masa persahabatan tersebut..... syukur allah telah membuka hati kedua sahabat ku untuk mencintai antara satu sama lain... alhamdulillah... dan aku adalah orang yang paling bahagia mendengar perkabaran itu..... syukur....


sekarang ini kami menyambung pelajaran di peringkat yang lebih tinggi.. alhamdulillah.... semuanya rezeki dari allah..... dan apa yang boleh aku kata kan... semoga berbahagia kedua sahabat ku.... 


berkemungkinan sahabat ku mahu menghabiskan komitmentnya kepada pelajaran terlebih dahulu sebelum emikirkan tentang urusan yang lain.. tetapi dari reaksi dan persiapan yang dibuat.. insyallah majlis akan berlangsung lebih awal dari yang direncanakan.. apa pun yang berlaku... aku doakan kalian berbahagia......

No comments: