Followers

Wednesday, May 26, 2010

aku...
menyesal????
tertipu?????
keliru??????
bodoh??????
mana satu gelaran yang sesuai untuk diriku kini? adakah semuanya gelaran itu sesuai untuk ku? aku pasti jawapannya "ya"
aku menyesal?
ya.. aku menyesal.. kerana menyimpan satu perasaan yang bukan milik ku.... dan kerana ia aku merana sehingga ke hari ini.......
aku tertipu?
ya... aku tertipu.. dengan semua omongan kosong dan janji kosaong serta lafaz kosong dari seseorang yang hanya pandai memberi cinta tetapi tidak pandai menyemai cinta itu... tertipu dengan kemegahan cinta yang aku agung-agungkan selama ini.... tertipu denagn satu ucapan bodoh dari seseorang... mengapa harus aku tunggu selama ini untuk satu ucapan yang langsung tiada membawa apa-apa makna darinya???? ucapan itu diucap hanya sekadar menyemarakkan perasaan ini agar aku lebih menderita dari sebelumnya...... terlalu banyak benda yang aku lepaskan dalam hidup ini demi dia...... tetapi semuanya hanyalah satu pembohonagn yang nyata dari dia kepada ku....
aku keliru?
ya... aku keliru... dengan kehadiran dia setelah selama ini menghilang dan membiarkan aku merana keseorangan... keliru dengan semua ucapannya... seolah-olah aku memiliki dia tetapi dalm masa yang sama realitinya aku sebenarnya tidak pernah memiliki dia... keliru dengan segala yang diucapkannya.. apa yang kau mahu sebenarnya dari ku??? tidak cukupkah dengan semua penyiksaan yang kau berikan kepada ku selama ini?
aku bodoh?
ya.. aku bodoh...kerana mempercayai segalanya tentang dia selama ini... bodoh kerana terlalu mempercayai semua omongan kosong dan janji-janji mu selama ini........ aku bodoh kerana menolak semuanya kerana terlalu mempertahankan kau..... tapi sayang diakhirnya.... tiada apa yang tinggal untuk ku....
dan dari jauh aku melihat kau berbahagia... seolah-olah aku tidak pernah wujud dalam lembaran kamus hidupmu.. seolah-olah kehadiran ku dinafikan oleh mu.... engkau tidak pernah merasakan apa yang aku rasa..... selama ini... berseorangan mempertahankan segalanya hanya untuk mu.... yang kau tahu hanyalah tentang penderitaan mu.... aku tidak mahu menceritakan semuanya kepada mu kerana bagiku aku tidak mahu kelihatan seperti ingin menagih simpati dari mu.... andai kau tahu betapa kau menderita selama ini....... mengharapkan sesuatu yang tak pasti.. menggapai sesuatu yang mustahil.. segalanya aku lakukan hanyalah untuk diri mu.....
namun aku tidak pernah menyesal walaupun jauh disudut hatu ku sesalan itu, kekeliruan itu..., kebodohan itu.... tetap wujud.. kerana janjiku pada mu.. walaupun hanya dapat melihat kau dari jauh... bergembira dan berbahagia.... itu sudah cukup untuk kau membalas segal penderitaan aku selama ini.....

No comments: