Followers

Friday, May 7, 2010

praktikal da story

disini aku mahu ceritakan kisah yang berlaku sewaktu aku menjalani praktikal baru2 ni...
CINTA 1.
ada sorang mamat ni.... dia meluahkan perasaan dia kepada aku dengan mengatakan bahawa dia sayang n dah terjatuh cinta denagn aku..... waktu tu aku memang happy gak r sebab dia ni boleh tahan r dari segi aspek paras rupa... kewangan ... sikap.. n lain2.. pendek kata sesuai r dijadikan pasangan untuk title "kekasih" n "suami".. waktu tu aku terasa seperti dunia ni aku yang punya.... wa....... waktu tu ramai yang suh aku menerima dirinya kerana bagi mereka dia itu amat kasihan kerana pernah ditinggalkan kekasih.. bila kornag dengar cerita mengenai pengalaman percintaan dia.. mesti krang kata "kenapa la lelaki sebaik dia dihampakan oleh seorang wanita?" hampeh tul wanita tu kan... tak tahu menilai antara intan..kaca.. permata n lain.....
mula2, aku teramat teruja dan mengambil keputusan untuk menerima jejaka ini.... well cam pasangan yang lain start la ber SMS perkara2 yang berkaitan cinta... sayang.... dan lain2.... waktu tu memang aku bahagia kerana aku menyangka telah menemui PUTERA yang aku idam2kan selama ini...
tetapi kan korang... tuhan tu maha penyayang... dia tunjukkan kepada aku tentang sikap sebenar jejaka itu.. adoi.. frust menonggeng gila aku masa tu... tetapi aku buat bdoh jer... macam tak der paper yang berlaku.. seolah2 menunjukkan aku menerima n "reda" denagn perlakuan dia selama ini.. apabila telah mengetahui tentang perangau sebenar jejaka yang bertopengkan syaitan itu dengan segera aku ambil keputusan angkat kaki sebelum aku terjebak....
hai.. susahnyer nak mencari cinta sejati ini.......
CINTA 2.
ok ni pula next story... ada seorang ni.. aku sendiri tak tahu apa yang telah aku lakukan kepada dia sehingga hati dia terbuka untuk menerima kehadiran seorang wanita dalam hidup dia.. selama ini dia menolak mana2 wanita dalam hidupnya kerana dia mempunyai "kekurangan". mungkin bagi dia kerana kekurangan itu dia tidak layak untuk menerima satu cinta sejati dari seorang wanita......
melalui seorang tman rapatnyer, dia telah meluahkan isi hatinya untuk menyunting aku menjadi kekasihnya... wow, satu penghormatan yang besar pada aku..
tetapi yang membuatkan aku tidak dapat menerima jejaka ini adalah kerana aku merasakan bahawa dia tidak jujur dengan dengan aku.. aku dapat merasakan dia cuba menjadi "orang lain" yang jelas bukan dirinya untuk mengambil hati aku..... dan yang lebih teruk lagi dia tidak pernah beterusterang tentang "kekurangan" yang dihadapinya... aku tak tahu apa alasan dia...
aku sendiri pernah berterusterang dengan dia bahawa aku tidak pernah meletakkan paras rupa otu sebagai syarat penting tetapi tah kenapa aku lihat dia seolah2 menafikan bahawa dia mempunyai sesuatu kekurangan dan itu menunjukkan seolah2 dia masih tidak dapat terima hakikat yang sebenar tentang dirinya....
dia memang baik.. tetapi sayang... andai dia dapat berterus terang.. itu lebih baik......
SUPERVISOR..
ok... semenjak bertukar ke warehouse division.... aku amat berbahagia walaupun kadang kala aku merasakan terlalu dan amat susah untuk menyesuaikan diri disana.. kadang2 aku rasa hanya sebahagian sahaja pekerja disitu yang dapat menerima kehadiran aku.. kadang kala aku terasa seolah2 halimunan disebalik keriuhan di sana......
aku bersyukur kerana tidak menghadapi sebarang masalah disana untuk mendapatkan maklumat..... dan aku juga bersyukur kerana dapat belajar sesuatu yang aku rasa tak dapat aku dapat dimana2 university dimuka bumi ini.... terima kasih semua..........
serious... supervisor aku banyak.... dan salah seorangnya.. ialah.. -cik ........- series aku suka lihat bibir seksi dia..... dan suka dengar suara dia sewaktu dia memarahi pekerja warehouse di bahagian operation, distribution n lain2....... so cute, apa yang aku buat ketika berhadapan dengannya ialah MELIHAT BIBIR SEKSI ITU....... heheheheheheheh
GOSIP
baik lelaki baik perempuan... semua sama jer........ kadang2 nak gelak pun ada... ada juga dikalangan merekan yang amat dan sangat boleh dipercayai.. ada juga yang tak kurang dengan mulut lesser..... wow... ini la dunia.........
aku pun tahu ada juga individu yang tidak suka dengan kehadiran aku... mungkin rasa tergugat... n apa yang aku boleh kata ialah.... " aku sendiri tak berminat nak jadi yang terbaik disana"
OTAK BIRU
orang yang aku sangka amat macho... berbadan kecil...... bersuara jantan.. rupa2nyer amat la biru otaknyer... kebiruan itu kadang2 membuatkan aku terkejut.. bia betul dia ni.. tetapi bukan dia sorang jer... semua macam tu.. baik lelaki dan perempuan..
ok.. mungkin itu cara mereka untuk bermanja2 antara satu sama lain...... dan aku juga ingin berterima kasih kepada jejaka kurus kering ini kerana telah memberitahu dan menyedarkan aku tentang kelabihan yang aku ada selaa ini yang tiada pada orag lain.........

No comments: