Followers

Monday, March 16, 2009

My GrAnD PAPA n NANY

seronok nyer balik rumah!!!! series... saya sudah lama tidak pulang ke rumah dari cuti raya cina hari tu.. bayangkan betapa lama saya terperap dengan buku-buku dan asigments yang banyak. sesekali pulang bercuti, itu lah perkara yang amat memberi nikmat kepada saya sebagai seorang pelajar.... saya pulang ke rumah bukan hanya mahu berjumpa dengan keluarga tersayang tetapi saya juga mahu berjumpa dengan atuk saya yang baharu sahaja selesai menjalani pembedahan mata. alhaldulillah semuanya selamat.



atuk.

insan yang amat istimewa kepada saya. walaupun atuk tidak mempunyai pelajaran yang tinggi, tetapi cara dia menasihati saya seolah-olah dia mempunyai pengalaman sebagai seorang pelajar universiti. hebat sungguh atuk saya. saya sangat bertuah kerana sejak lahir saya tidak merasa kesusahan yang pernah dialami oleh atuk saya. sesekali apabila terkenang dan membayang kan cerita atuk, air mata ini pasti gugur.. syukur pada tuhan kerana saya dilahirkan dalam keadaan yang cukup...(bukan bermakna saya datang dari keluarga yang berada, tetapi cukup disini bermaksud saya tidak sesusah atuk saya sewaktu dia sebaya saya). saya insaf dengan cerita yang pernah atuk ceritakan pada saya. ceritanya membuatkan saya belajar untuk menghargai hidup ini. saya bersyukur kerana atuk masih mampu untuk melihat kejayaan saya masuk ke university dan menyambung pelajaran dalam ijazah.



nenek.

adalah teman, kawan dan musuh paling dekat dengan atuk. pendiam dan tidak banyak berkata-kata. jarang bergaul dengan orang lain. suka tengok t.v pada waktu lapang. masa yang paling berharga pada saya ialah sewaktu mengajar nenek membaca alquran. saya sayang nenek.. terima kasih untuk semua masakan yang sedap dan nasihat-nasihat yang berguna.



dua insan ini ialah insan yang amat saya sayang disebela mama.... sayang saya melebihi yang lain kerana saya pernah tinggal dikampung untuk waktu yang lama. nenak dan atuk juga adalah pendorong saya untuk mempelajari teknik masakan yang betul kerana nena dan atuk amat pakar dalam bahagian tersebut. atuk suka jika saya memasakkan kek dan biskut untuk dia. nenek pula suka kija saya masakkan lauk pauk melayu untuk

No comments: