Followers

Sunday, April 26, 2009

menGenai BebeRapa peRkarA

mengenai beberapa perkara:
kesedihan
ikutkan... sekarang memang aku tengah sedih... dengan final... dengan segalanya.... tapi tak boleh nak kata apa pun... sebab aku ni memanng cepat sedih... walaupun untuk hal-hal yang remeh dah temeh.... banyak perkara aku lebih suka simpan sendiri....
penghargaan..
aku cuba untuk jadi kawan yang baik dengan memberi penghargaan kepada rakan-rakan aku... tapi amatlah sedih jika diri tak dihargai..... tak kira la sapa pun.... mesti sedih kan?
keceriaan...
aku cuba untuk jadi orang yang ceria walaupun kadang-kadang ia amat menyiksa diri aku... teringin nak jadi insan yang ceria hari-hari... tetapi hidup.. penuh dengan ranjau dan onak duri..
kebahagiaan..
sekarang ini aku cuba untuk mencari kebahagiaan yang baru.... well bina hidup baru... tapi boleh ker??? ok.... wait and see... aku nak cari kebahagiaan yang abadi......
kegembiraan..
tak da aa yang lebih mengembirakan jika aku tahu semua jawapan untuk final exam... hehehe amat membahagiakan jika melihat orang yang rapat dengan kita bahagia.. terutama family and friends...
ikutkan aku bukan jenis yang pandai nak memperlihatkan segala emosi yang aku hadapi... aku lebih suka menyimpannya sendiri... tetapi sayang kadang-kadang itu membuatkan aku menjadi lebih tertekan... sekarang aku akan memperlihatkan semua emosi aku.. tapi if aku lihat orang tu tak berapa suka... aku tak akan tunjukkan lagi emosi itu.. tapi ini terkecuali bila aku marah... aku akan tunjuk depan-depan... aku akan diam and buat muka.. and aku akan malas nak melayan...
kadang-kadang aku sendiri keliru... kenapa bila aku tunjukkan emosi positif ia seperti tak dihargai??? berbandiang dengan bila aku tunjukkan emosi yang negatif... tapi kadang-kadang emosi tu pun tak dihargai juga... ok.. mungkin aku tak penting kot.... sebab tu tak kisah pun aku happy, sedih or lain-lain... bila lihat respond yang diterima itu tak seperti yangdiharapkan.. lebih baik aku tak berkongsi langsung apa yangaku alami dengan yang lain... simpan sendiri sudah....

No comments: