Followers

Friday, April 17, 2009

MimPi YaNg iNdaH....

hari ni....

bukan hari ni jer...

tapi hari-hari sebelum ni......

banyak yang aku mimpikan... tetapi semunya mengenai kisah silam aku..... ada suka... ada duka.... tetapi semuanya kebanyakkannya yang duka......

dalam banyak-banyak mimpi tu... ada satu mimpi.... pagi ni aku mimpi..... tadi..... aku bermimpi mengenai seseorang.... yang aku pernah sayang..... tetapi sayang.... kerana satu kecurangan.... aku lepaskan dia..... walaupun tak selalu berhubung tapi dek kerana perasaan yang kuat, gerak hati ini dapat membacanya walaupun kami dipisahkan beribu batu.... tetapi aku amat berterimakasih kepadanya kerana dia tidak menipu tentang kecurangan itu....

aku sedih sangat.. sedih untuk diri sendiri... begitu banyak peluang yang terbentang tetapi sayang satu pun aku tak gapai... ada banyak peluang tapi kesemua peluang tu banyak yang menyedihkan hati.... bukan tak jumpa peluang yang sesuai.... tapi sayang.. peluang itu juga tidak menjamin kebahagiaan... kadag-kadang aku berfikir.. adakan akan hadir satu peluang yang hanya untuk diriku.. yang bisa membuat aku bahagia untuk yang sekian kalinya??? atau pun peluang itu hanya hadir dalam mimpi-mimpi ku yang indah..... atau pun hanya bisa aku angan-angankan agar ia menjadi milik ku yang mutlak????

macam mana pula dengan realiti??? walaupun aku berpeluang dalam mimpi... tapi aku tak berpeluang didalam realiti... sampai bila harus aku tunggu???? untuk satu peluang yang benar-benar untuk ku?

No comments: