Followers

Wednesday, July 27, 2011

cinta itu indah andai kita mempercayai keindahannya..


semua kawan-kawan kata yang.....


tetapi pengalaman semalam buat aku rasa takut dan tidak bersedia untuk kembali membuka hati kepada insan yang bernama lelaki.... ( T T !) hati yang terluka itu terlalu dalam.......


kata orang cinta macam kopi..... pahit bila sejuk.. tapi amat lazat bila panas... kebetulan... aku memang peminat tegar kopi.... ohhh yeahhhhhh

tapi kuasa tuhan itu hebat... saat aku kehilangan cinta yang aku rasa dia adalah cinta terakhir ku... datang seorang putera mengubat luka lalu...... sepanjang yang aku tahu.... aku tidak pernah berpeluang untuk berkenalan dengannya.... sewaktu dikampus kami hanya memandang antara satu sama lain... bercakap?? langsung tak pernah.... kecuali dia pernah minta aku tolong tuangkan air untuk dia.. itu pun disebabkan dia menjadi pengiring kepada penceramah jemputan dulu.. so nak tak nak.. terpaksa la aku buat.. walaupun dalam hati aku rasa macam nak simbah je muka dia dengan air tu.... setau dan sekenal aku.. dia adalah orang yang sombong dan aku menyampah dengan muka sombong dia.....

tapi tah macam mana satu hari dia bg satu message di fb aku..... dan dari situ segalanya bermula..... "saya nak sangat kenal dengan awak sejak dari hari pertama saya lihat awak.. tetapi saya tak berani kerana saya rasa saya tak layak untuk kenal dengan awak... lagi pun saya punya fizikal hodoh.... nanti mesti orang kata kita macam shrek dan fiona" itu ayat yang buat aku terkedu seketika....



dan dia meminta izin kepada ku....:"saya tak tahu apa yang berlaku semalam... tapi saya berharap agar saya dapat ubatkan luka dihati awak.... saya tahu saya bukan insan yang sempurna tapi saya berjanji saya akan menjadi sebaik mungkin.... menjadi insan yang boleh awak banggakan..... saya cuma perlukan sokongan dan kepercayaan awak"

katanya lagi..: "saya juga tak kisah jika awak tak balas msg saya selama berbulan2... tak angkat call saya selama berbulan-bulan juga.... tetapi saya mahu awak tahu walaupun itu terjadi saya tetap akan msg awak hari2 sebab saya tahu awak selalu lupa makan, kunci keta, cermin mata and lain-lain barang and perkara2.. saya buat semua ini sebab saya sayangkan awak dan tak mahu sesuatu yang buruk terjadi kepada awak.."


dan kini dia sedang berusaha.. sebaik mungkin supaya apa yang diinginkannya dapat dilestarikan seperti yang dirancang..... aku cuma mampu terkedu... kerana ini pertama kali aku dipertemukan dengan insan yang memahami diriku.... alhamdulillah... dia tak pernah gagal untuk buat aku ketawa.... dan memberi sokongan saat aku rasa ingin jatuh menyembah bumi..... terima kasih tuhan.. alhamdulillah untuk kurniaan ini... seandainya dia yang telah KAU takdirkan untuk diri ku.. teristimewa untuk diriku.. yang dapat membimbing ku mendekati mu dan meniti jalan reda mu.. permudahkan lah yaallah.... amin......

No comments: