Followers

Friday, July 15, 2011

PEREMPUAN ITU CANTIK.

perempuan itu sukakan kecantikan.... ye aku setuju sangat dengan statement ini.. tipu la kalau korang kata korang tak suka pada kecantikan... meh sini aku cakar muka korang..... asal?? tak nak?? tau pun..... ok.. kecantikan ini amat la subjektif.. terpulang pada kita bagaimana kita mendefinisikan kecantikan itu sendiri... ada orang kata dia cantik bila free hair.. ada orang kata dia cantik bila pakai tudung.. selendang... or lain-lain.. ada juga yang ukur kecantikan itu melalui perangai..... meaning that if perempuan itu bersopan santun ala-ala perempuan melayu terakhir ditambah pula dengan pegangan agamanya yang kuat maka mereka mengatakan perempuan itu cantik..


bagi aku sendiri definisi cantik ini berubah dari masa ke semasa mengikut keadaan?? eh?? macam tu pula.. ok.. aku akan rasa cantik if kat tempat tu aku sorang jer yang pakai tudung.... aku juga rasa cantik bila aku dikelilingi oleh supermodel yang top-top. eh.. perasan.. hehehehee itu la definisi cantik bagi aku... maksudnye aku cuba merasakan aku mempunyai kecantikan apabila situasi yang aku lalui telah sebulat suara mengatakan "aku tidak cantik jadi tolong pergi dari sini segera". kiranya ini lah satu cara yang aku gunakan untuk menaikan confiden diri aku.....


cuma yang menjadi masalahnyer jika seseorang yang tidak bertanggungjawab mengatakan kepada seorang perempuan itu bahawa dia tidak cantik.... oh!!! tolong elakkan perkara ini.. anda akan mengecilkan hati seorang perempuan itu sehingga sekecil-kecil seekor kuman. tolong ye..... semua perempuan itu cantik jika kita pandai menilai kecantikan sebenar yang ada dalam diri mereka.... sudah maklum yang perempuan in dijadikan dari rusuk adam and tulang rusuk biasanya bengkok... so mana-mana kelemahan seorang perempuan itu, tolong la jika anda mahu ubah.. gunakan lah cara yang paling berhikmah... sure mereka akan dengar and cuba buat yang terbaik.. lagi-lagi jika orang yang tersayang minta.....


cuma kadang-kadang jika ada seorang perempuan yang mengubah penampilan mereka tidak kira la dari baik ke buruk or sebaliknya... tolong la jangan mengutuk mereka dengan mangatakan yang dia tidak cantik... cuba gunakan bahasa yang lebih baik.. cth:anda tidak menyukai penampilan seorang perempuan ini kerana dia seksi.. tapi sebelum ini dia ok jer berbungkus so tegur la macam ni "awak antik... tapi lebih cantik jika awak berpakaian seperti dahulu" itu kan lebih baik.. dan yang penting tidak menyinggung perasaan perempuan itu.... selain daripada itu ada juga insan yang tak bertanggungjawab mengutuk penampilan baru seorang perempuan... walaupun penampilan itu lebih baik dari sebelumnya.. kenapa eh?? korang cemburu apa???? kalau korang cemburu tolong la ubah sikap busuk tu..... pe kata korang ikut jejak langkah perempuan tadi.. dari korang kutuk mengutuk orang tu... sah-sah pahala korang free-free je derma kat perempuan yang korang kutuk tu....


so finally.. plss... tolong hargai dan bersyukur dengan apa yang telah dikurniakan.. kepada perempuan yang obses terhadap kecantikan.. go for it.... but jangan keterlaluan sampai memudaratkan diri k.....

2 comments:

Anonymous said...

pa masih rindu pada dia...
kenangan selama 6 tahun x bleh nak di lupe kan.. dia sunguh perempuan yang cantik.. tiada perempuan lain secantik dia.. pa slalu ter ingat pada dia.. walaupun x selalu bersua, pa tetap merindui nurhidayah bte azman

naya kesturi said...

pa??? salam.. siapakah anda????