Followers

Tuesday, July 26, 2011

Cup Cake ~~ untuk orang yang diabetis


tekstur sempurna


gebu...



selesai disejukkan


tergoda tak??






semalam mak teringin nak makan cup cake kegemaran dia. dan yang menjadi masalah mak mempunyai penyakit kencing manis.. so nak dijadikan cerita, aku try buat satu experiment dengan membuat cup kek yang kurang manis. dan alhamdulillah hasilnya tidak mengecewakan.. aku still mengekalkan ramuan asas tetapi ada beberapa bahan yang aku kurangkan.... cuma aku masih belum berpuas hati dengan hasilnya dari segi kelembapan cup cake itu.



abah and mak kata sedap..... jangan tak tau mak aku sebat kek itu sebanyak2nya sehingga dia kenyang.. dan aku juga ada memberikan kek itu kepada seseorang yang aku tahu dia memang tak suka makan benda yang manis2... dan hasilnya sebalang yang aku tu licin dia makan sorang... hehehehe.. cuma seperti yang aku katakan tadi aku masih belum berpuas hati dengan kelembapan kek itu.. ~~~~ kene teruskan RnD untuk hasilkan kek yang selamat dimakan oleh orang yang mengidap kencing manis...

1 comment:

Mohd Hafiz said...

Wah... rupa2nya cake tok org diabetis... huhuhu... (>.<) saya xd penyakit diabetis la... patotnya saya x makan...