Followers

Monday, July 4, 2011

sesuatu yang tak terluah...

semua orang seolah-olah berbahagia..... berbahagia dengan apa yang mereka kecapi dan hadapi.. tetapi aku... kadang kala kelihatan seperti meraikan kebahagiaan itu tetapi kadang kala kelihatan seperti aku menolak kebahagiaan itu.....

kesedihan dan kekecewaan seolah-olah sudah sebati dengan jiwa dan nyawa ku..... dan kerana itu aku seolah-olah reda dengan segala apa yang menimpa diri ini.... mungkin kelihatan seolah2 menerima segalanya... tetapi sebenarnya terlalu banyak persoalan yang bermain dalam fikiran ku.. tentang mengapa ini semua terjadi kepada ku... mengapa tidak yang lain?? mengapa aku??? bukan tidak bersyukur...... tetapi.... tah la... perangai ini seolah-olah menunjukkan bahawa hanya aku sahaja yang selalu dan amat susah didunia ini......


kekecewaaan yang ku pendam.... sekian lama.. entah bila akan berakhir... ingin sekali aku meluahkannya. kepada seantero dunia tentang kekecewaan dan kesedihan ku.... tetapi apa sahaja yang boleh dilakukan mereka???? paling tidak menasihatkan aku supa bersabar dan terus bersabar...... aku yang melaluinya.. hanya aku sahaja yang memahaminya.. tentang kekecewaan dan kesedihan ini...... mereka hanya pandai menilai... dan terus menilai..... seolah2 ianya amat mudah dan enteng..... mungkin itu pada mereka.. tetapi tidak pada ku......



2 comments:

Ahmad Nawawi Yaakob said...

Luahkan rasa hati untuk memujuk diri. Luahan rasa hati menggambar realiti. Hebatnya seorang wanita, usah terleka dek runtunan naluri yang membuak semata-mata. Pimpinlah hati, pujuklah diri..

Anonymous said...

hidup perlu di terus kan...
jangan dok fikir kebahagiaan orang...
dapatkan sendiri kebahagiaan sendiri.. kalau perlu mencuri atau merampas untuk kebahagiaan, teruskan... selagi tidak melanggar batas2nye... be yourself...